Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ini memang barang baik !

Wednesday, October 31, 2012

review : vaseline lotion


saja nak gitau, 
aku baru beli lotion vaseline.
yang sememangnya best. 

jika dibanding ngan lotion lain,
aku rasa lotion vaseline adalah yang berkesan.

kata2 promo dari dorang 
memang boleh pakai la.

tak mengeciwakan hati.

jika ada yang minta pendapat aku,
lotion mana yang best ?
aku memang akan syorkan
vaseline.

kenapa melangit sangat aku puji ?
sebab memang product dorang best.

1. boleh atasi tumit kaki yang kering dan pecah.
aku pernah alaminya dulu.
berkesan ye.
dan tak terasa lama sangat untuk 
melihat tumit kaki kita yang merekah menjadi 
tidak merekah.
(ayat macam budah darjah 2).

2. kulit kering kusam boleh di atasi.
nama pon lotion kan ?
tapi kesan baikpulih tak lama sangat.
andainya korang beli pack 120ml,
tak sempat habis dah boleh nampak kesan tu. 

3. tak melekit. 
cepat meresap ke dalam kulit.

4. harga berpatutuan.
menang membeli menang memakai.

5. aku suka =)

kali ni aku tukar perasa, 
dari perasa soya ke perasa koko.
(perasa ke ?)

dan silalah ambil maklum,
lotion perasa koko sangatlah sedap.
sedap dari sudut : bau dan bau.

terasa macam mahu makan saja.

bau koko yang menggoda dan menggiurkan.
automatik terbayang coklat yang lemak manis dan indah.

automatik jugak 
mood akan berubah 
ke satu mood yang bahagia.

terasa macam...
wahhh.... seronoknya.

kadang-kadang boleh membangkitkan 
mood lapar.

aku nak ulang jugak sekali lagi,
bau lotion vaseline koko sangat sedap.
sedap macam coklat yang sedap.






aku beli kat watsons.
120 ml, packing paling kecik.
harga dalam RM 7 dan sen.

aku beli yang kecik dulu.
nak try test kot2 tak sesuai atau alahan.

nampaknya lotion ni best dan sesuai dengan kulit aku.
so pasni boleh sambung kontrak la. 
hehee...


lepas ni boleh la beli yang besar...



banyak lagi pilihan produk vaseline.
korang boleh tengok kat laman web vaseline.
tapi ni web US, 
so gambaran produk berbeza la sikit dari yang ada 
kat sini.

petroleum jelly dorang pon best.
jika bibir mu yang mungil tu merekah 
atau kering akibat cuaca yang panas atau apa2 aje,
boleh sapukan petroleum jelly vaseline.

sesuai jugak untuk sapu 
kat kulit yang kering 
seperti siku, kepala lutut, tapak kaki dan 
mana2 la korang suka.

baiklah. 
sebagai kesimpulannya,
aku suka lotion vaseline.
dan perasa koko tu sangatlah sedap.
sedap... sedap.
nyuummmmiiieessss...




baiklah, sekali lagi. 
lotion vaseline koko 
sangat sedap.

lapar la pulak...







4 comments:

  1. samo la kitooo.aku pun pakai vaseline jgk tp kaler pink giteww.mmg puah atii :)

    ReplyDelete
  2. gegel giteewww...
    puah ati ken.
    boleh la kito jadi duta nik.

    ReplyDelete
  3. Urm tumpang tanya...lotion ni blh cerahkan kulit tk ? ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg koko no x sgt. klu yg botol colour pink tu memang utk mcerahkan kulit. ce g intai2 kt watson.

      Delete