Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ini memang barang baik !

Thursday, December 6, 2012

hada labo vs organic aid vitamin e moisturizer

assalamualaikum w.b.t
hai sayang2 kuh !

hari ni kita akan saksikan pertembungan
antara hada labo dan organic aid moisturizer.

"rasakan jurus cakaran kucing terbang dari aku !!!"



baiklah, 
jika korang kurang jelas tentang 
apakah isu yang akan dibincangkan pada 
entry kali ni, 
makanya meh la aku menerangkan sikit.

aku telah menggunakan 
dua produk yang dah disebut di atas.
korang silalah merajinkan diri 
dengan membaca kesah dan review 
dari aku tentang kedua2 produk ni di pautan 

dan, 
sukacita dimaklumkan bahawa kedua2 produk ni sangat bagus.

konsep kedua2 produk ni sebenarnya 
lebih kurang sama je. 
untuk melembapkan kulit.

selama aku guna produk2 ni,
aku rasa dua2 bagus.

memang berkesan untuk melembapkan kulit yang kering.
seperti yang telah aku citekan dalam entry link kat atas sana.

tapi...
aku lebih suka dan selesa menggunakan
organic aid vitamin e moisturizer.

sebab ?
sebab memang best.
heeee...

cane nak cite ye?

hada labo untuk melembapkan jugak,
tapi tak mampu nak hilangkan parut.

hada labo jugak agak tidak 
membantu mengecilkan liang roma di muka aku.
yang mana masalah liang roma terbuka 
telah lama menghantui aku dan
memang aku tak sukakannya.

dan hada labo jugak 
membuatkan muka kelihatan
agak berkilat dan aku rasa macam mempunyai 
masalah wajah berminyak pulak. 
sedangkan tidak.

berbeza bila aku menggunakan 
organic aid moisturizer,
parut2 jerawat menghilang.

jerawat2 kecik yang baru nak menjengah 
ke muka aku pun tak jadi menjengah dan membesar.

paling best, 
liang roma aku lebih mengecil.
dan kurang terbuka.

dan yang best jugak,
kulit terasa macam berserrrriii...

so, 
jika ditanya 
yang mana best,
antara hada labo dan organic aid vitamin e moisturizer, 
aku akan pilih organic aid vitamin e moisturizer.

tapi...
aku guna pencuci muka hada labo.
seperti gambaran di bawah.



ini adalah pack besar. 
sebelum ni aku pakai yang trial pack, 
dan merasa sangat puas hati dengan pencuci muka ni,
so aku sambung penggunaannya dan beli yang besar terus.

kenapa best ?

sebab :
bintik2 hitam dihidung berkurang.
so, tak perlu lah aku nak kena tempek 
biore pore pack kat hidung
dan merasa sangat pedisss ketika nak membukaknya.

kulit muka terasa lebih bersih dan lembut.
dan yang paling best, 
bintik2 hitam berkurang.
aku ulang dua kali tu 
maknanya memang betul... betul... betul... la tu.

kepada korang yang 
sedang mencari2 kebaikan dan keburukan kedua2 produk ni, 
aku harap entry ini membantu.


* entry hada labo dan organic aid vitamin e moisturizing
memang laku sokmo.
- berdasarkan stats.

hupdate terbaru 
baca ni dan korang akan lebih paham =)



12 comments:

  1. hai cik embun. teringin nak follow your bloig since i'm also using hada labo and interested in trying its other product. also, saya pun teringin nak guna toujours skin collagen dust

    ReplyDelete
  2. trimas atas kesudian itu =)
    so macamana ? hada labo being good to you ?
    i hanya serasi dengan pencuci muka saja. and im stick with it.
    and you should try tojours skin collagen dust kak nani.
    it's worth to try.
    beli dan makan, bukan macam i, beli dan simpan. hheeehe...
    dulu la, skrg dah smangat balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I baru try krim hada labo. lotion dia mmg best. tp betul la cam u kate bila pakai krim dia muka nampak berkilat walaupun tak rasa oily. before this I guna bird nest collagen bio essence. tu xde berkilat macam hada labo. tp bace review u yang organic aid boleh hilangkan parut, i ingat nk try la. tp betul ye x berminyak? coz dulu i pakai berminyak sket. but tu dah lame sgt time sekolah dulu. maybe masa teenager muka mmg berminyak. nnt i pakai kite sharing2 lagi ok

      Delete
    2. jika dibandingkan tahap berminyak, rasanya hada labo lg berminyak. yg organic aid tu ok, tak berminyak sangat. dan bila kita dah tempek bedak, lagi nmpk cuns, tade kilat. nnti bila dah try, blh la buat review ye.

      Delete
  3. hye sis, ermm.. hada labo tu menyebabkan muka berminyak erk? tpi tertulis di hada labo tu mineral oil free.. and, satu lagi.. organic aid tu kalo pakai tiap2 hari bolehkan? dalam sehari berapa kali? hehe.. student U kan, jadi kulit muka x menentu , thanks sis :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai lisa !
      berdasarkan pengalaman akak, time kita sapu hada labo tu muka terasa berminyak sikit. macam berkilat keminyakan. tapi bila dah cuci muka, kulit jadi normal. maksudnya ia tak menyebabkan kulit berminyak, cuma nampak berkilat dan berminyak time sapu kat muka je. macam berbelit je ayat ni. harap lisa paham. hehee...
      organic aid tu cream moisturizer. so, kita blh pakai hari2. seeloknya sebelum tempek apa2 kat muka, tempekkan organic aid dlu. akak pakai pagi time nak gi kerja sekali, malam sebelum tido sekali.
      harap ia membantu.

      Delete
  4. Bole tak guna organic aid ni hilangkan parut chickenpox?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. tak pasti pulak yunk. tak pernah try sapu kat parut chicken pox.
      tapi saya nasihatkan u baca entry collagen dust toujours skin + organic aid moisturizer.
      sebab saya baru sedar yang collagen dust mungkin membantu menghilangkan parut. bukan organic aid semata2.
      harap membantu =)

      Delete